Ne parázz, pánikra semmi ok!

Pánikbetegségről, szorongásról, depresszióról őszintén.

Szorongás ellen II.

2017. február 03. 11:43 - Aviva Meadow

4. Akkupunktúra
Talán ijesztően hangzik, hogy egy csomó tűt szurkálnak a kezünkbe, arcunkba, hasunkba, lábunkba, viszont aki nagyon ódzkodik a tűtől, az kérhet lézeres kezelést. Amiben ez a módszer segíteni tud: harmonizálja a testet és a lelket, energetizál, alvás zavarokat szuperül orvosolja, lecsillapítja az elmét, oldja a feszültséget és tulajdonképpen egy csomó más problémára is jó hatással van. 001388733_akupunktura_3_jpg_jpg_orig.jpgÉn 10 alkalommal voltam. Már a második alkalom után megszűntek az alvászavaraim. Egy alkalom 5000 forintba került, nem a legolcsóbb, de azt gondolom, hogy egy próbát megér. Sajnos arról nincs információm, hogy a fővárosban milyen áron van az akkupunktúra. A kezelések végére sokkal nyugodtabb lettem, elmúlt az állandó feszültség a vállamból és a nyakamból, ezáltal megszűnt a folyamatos tompa fejfájásom is. A tűszúrások nem fájdalmasak, néhol kissé kellemetlen érzés, de igazán ki lehet bírni. A nagyon érzékeny pontokat a doktornő lézerrel kezelte. A tűk beszúrása összességében 2-3 percet vesznek igénybe, és kb. 15 - 25 percig vannak bent. Ez idő alatt nagyon jókat tudtam relaxálni. Néha az is előfordult, hogy elszundítottam. Miután a tűk kikerültek valahogy mindig frissnek és könnyűnek éreztem magam, viszont előfordult olyan is, hogy kissé kába voltam. Ilyenkor még visszafektettek egy 5-10 percre, természetesen tűk nélkül. Abszolút nem sajnálom sem az időt, sem a pénzt, amit ezekre a kezelésekre áldoztam. 
Megítélésem szerinti hatékonyság: 10/10

5. Homeopátia
Sokan és sokat vitatkoznak a homeopátia hatásosságáról. Gyakran nevezik áltudománynak, vagy kuruzslásnak, a homeopátiás szerek segítségével elért eredményeket pedig placebo hatásnak tartják. Mások esküsznek rá. Az én tapasztalatom, hogy működik. Saját esetemben még beszélhetünk placebo hatásról, viszont 9 hónapos kruppos csecsemő esetében aligha.kep2noszfu80.jpg A homeopátia is holisztikus gyógymód, tehát egy egységként veszi figyelembe a testet, lelket és az érzelmeket. Éppen ezért senki se lepődjön meg az első homeopátiás tanácsadásán, ha a homeopata orvos (mert hogy Magyarországon csakis orvosi végzettséggel lehetséges homeopátiás képzést elvégezni) olyasmit kérdez, hogy izzad-e a tenyerünk ha idegesek vagyunk, vagy inkább a hasunk fáj-e. Az első homeopátiás tanácsadásomon a doktornő kiválasztotta az alkati szerem. „Alkati szer alatt a homeopátia azt a gyógyszert érti, mely az egyén összes testi, emocionális és szellemi tüneteit, tehát nem csak egyes, esetleg éppen a legzavaróbb tünetét (ami miatt az orvost felkereste) fedi le." Ezt heti rendszerességgel kell szednem. Ezen kívül kaptam a szorongásra, nehéz légzésre és a pánik rohamok ellen is különböző szereket, mint Gelsemium 9CH, Ignatia Amara 30CH és Staphysagria 30CH. Amikor jöttek a rohamok vagy csak nagyon szorongtam, az épp aktuális problémámnak megfelelő szerből gyorsan bekaptam 5 golyócskát és rövid idő alatt jött is az enyhülés, de néha olyan is előfordult, hogy nem hozta meg az enyhülést. Hogy ez placebo hatás vagy sem, nem tudom eldönteni, minden esetre valami haszna mégis csak van. A homeopátiás tanácsadás ára 6000 Ft és kb. 40 percig tartott. A homeopátiás szerek ára 800-1200 Ft között mozog.
Megítélésem szerinti hatékonyság: 7/10

6. Bach virágterápia
Lényege, hogy 38-féle vadvirágból készült esszencia tud hatni a lelki állapotunkra. Talán a legismertebb Bach-csepp az "Elsősegély csepp". gyogyitsd_tenmagad-_a_bach-viragterapia.jpgA hatásmechanizmusa nagyon hasonló a homeopátia hatásmechanizmusához, de itt jóval kevesebb "szer" található. A kineziológusnál találkoztam először a Bach cseppekkel, majd az interneten keresgélve hamar rá is bukkantam egy weboldalra, melyről Bach cseppeket lehet rendelni. Uccu neki, gondoltam, s weblapon fellelhető tünettárat böngészve rendeltem is vagy hatfélét az alap esszenciákból és egy Elsősegély cseppet. 3000 Ft körül fizettem a posta költséggel együtt. Ártani nem ártottak, de hasznuk sem nagyon volt. Az alap esszenciákból magamnak összeállított cseppek mondhatni, hogy semmit nem értek, hiába csepegtettem őket lelki ismeretesen naponta 2-3 alkalommal, ahogy az elő volt írva. Az Elsősegély csepphez valamivel nagyobb reményt fűztem, mivel erről azt olvastam, hogy újabban a mentősök elsősegély dobozában is fellelhető, s ha valakit valami nagy trauma ér, az biza kap ebből a csodaszerből is. Megkérdeztem egy mentős barátomat az olvasottakkal kapcsolatban, de sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudta ezt. Volt "szerencsém" éles helyzetben bevetni az elsősegély cseppet, de nem győzött meg. Egy enyhébb pánikroham alkalmával próbáltam ki, mielőtt a roham tetőzött volna, a várt hatás pedig elmaradt. A roham sajnos ugyanúgy betetőzött, majd ahogy mindig is volt, néhány perc alatt magától is elmúlt.
Megítélésem szerinti hatékonyság: 1/10

7. Légzés gyakorlatok, meditáció, relaxáció
Bizonyára mindenki hallott már a mellkasi és hasi légzésről. Születésünktől kezdve kb. a kamaszkorig hasi légzéssel lélegzünk, majd ahogy elkezdődik a stresszesebb időszak pillanatok alatt váltunk mellkasi légzésre.Ez egy felületes légzés forma, a szervezetünk számára kevésbé ideális, mégis nagyon sokan lélegeznek ezen módon. Mindenek előtt érdemes elsajátítani a hasi légzés technikáját, már csak a jobb közérzet miatt is.
Talán említettem már, hogy a szorongás miatt voltak alvás zavaraim, amire a 4-7-8 légzés nagyon jó hatással volt, de pánikrohamok során is előszeretettel alkalmaztam, mert nagyon hatásos. 166138890-8853773_f496.jpgNégyre beszívsz, hétig bent tartod nyolcra kifújsz. Nagyon jól lecsillapítja az elmét. Az is jó módszer, ha hosszabb a kilégzés, mint a belégzés. Volt egy saját kis légző gyakorlatom, amit nagyon szívesen alkalmaztam mikor szorongtam, vagy nem tudtam aludni. A gyakorlat így néz ki: Behunyom a szemem. Elképzelem a tüdőmet egy szép és egészséges rózsaszín szervnek, ahol természetesen nyoma sincs a 10 éve tartó dohányzásnak (még leírni is szörnyű...). Tudatosítom a beszívott levegő útját az orrlyukamtól egészen a tüdőm legalsóbb zugáig. Aztán tudatosítom a levegő útját kifelé, mikor ér a légcsövembe, ott épp hol tart, majd pedig milyen a hőmérséklete mikor kifújom. Próbálom belülről látni a levegő útját. Van, hogy ezt megkombinálom a 4-7-8 légzéssel, és ha sokáig csinálom, de ha épp nem aludni szeretnék, akkor egy ilyen nagyon jó kis nyugodt, szinte már meditatív állapotba hoz. A relaxációs technikákból Dunát lehetne rekeszteni, itt is változó, hogy kinek mi jön be. Nálam több relaxációs technika is az ellenkező hatást váltotta ki, viszont ennek oka az én nagyfokú szorongásom. Szóval senkit sem szeretnék ezekről az egyébként nagyon jó módszerekről lebeszélni, érdemes kipróbálni mindenképpen! Szeretnék egy könyvet ajánlani, ez pedig Bagdy Emőke Relaxáció, megnyugvás, belső béke című könyve. Nagyon jól érhetően vannak benne különböző relaxációs technikák leírva. 
Megítélésem szerinti hatékonyság: 8/10.

<folytatom>

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://panikrasemmiok.blog.hu/api/trackback/id/tr9712120569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása